Jump to content


This is a read only archive of the old forums
The new CBn forums are located at https://quarterdeck.commanderbond.net/

 
Photo

Hans de Vries was bijna de tweede James Bond!


1 reply to this topic

#1 Friedrich Baxter

Friedrich Baxter

    Sub-Lieutenant

  • Crew
  • Pip
  • 426 posts

Posted 30 January 2002 - 09:26 PM

Ik had at gerucht ergens gelezen, en dat bleek ook daadwerkelijk waar te zijn. Hans de Vries was doorgedrongen samen met George Lazenby en nog een acteur tot de laatste auditie voor James Bond. Nou weet ik alleen maar dat hij daadwerkelijk Nederlander was. Ik heb ook gezocht op de volgende site: http:/us.imdb.com/ en daar kreeg ik wat meer acteerwerk van hem te zien, alleen geen foto. Wie weet wat meer over deze man?

#2 Friedrich Baxter

Friedrich Baxter

    Sub-Lieutenant

  • Crew
  • Pip
  • 426 posts

Posted 30 January 2002 - 10:02 PM

Nou heb ik op bovenstaande site gezocht naar films met Hans De Vries, en nu heb ik wat leuks ontdekt. Het is namelijk zo dat De Vries in een spy-film heeft gespeeld die tot de Harry Palmer reeks behoord (huh? Harry Palmer??). Deze film heet: 'Billion Dollar Brains' en komt uit 1967. Michael Cane speelt de hoofdrol en Hans de Vries speelt een Nederlandse zakenman in deze film. Wat blijkt nu?? Deze film is geproduceerd door Harry Saltzman! Misschien heeft hij HIER de misschien toekomstige nieuwe James Bond wel 'gespotted'!!!

Nog wat leuks. Vladek Sheybal (Kronsteen in FRWL) en Guy Doleman (Thunderball) spelen een belangrijke rol in deze film. Kijk maar eens na op die site.

En dan de volgende film met Hans de Vries! De western 'Shalako' uit 1968. Raad eens wie de hoofdrol speelt?????? SEAN CONNERY! En Honor Blackman (Pussy Galore) speelt ook een rol in deze film. Nou, misschien is dat ook een link met z'n auditie voor James Bond in 1969.

Als deze beide films ook nog eens 'United Artists' producties zijn, dan is het voor mij heel duidelijk. Het had niet veel gescheeld of we hadden een Nederlandse James Bond :-) :-) :-)